توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

5 نکته تاثیر گذار برای داشتن تناسب اندام و کاهش وزن


5 نکته تاثیر گذار برای داشتن تناسب اندام و کاهش وزن




تبریک می گوییم که یک قدم به جلو برای تناسب اندام و داشتن احساس خوب برداشته‌اید. بسیاری از افراد تصور اشتباه دارند که با خوردن غذای ناسالم و تماشای طولانی تلویزیون یک بدن ایده آل داشته باشند. اما این اتفاق نخواهد افتاد. تلاش برای تناسب اندام اثرات مثبت بسیاری دارد. اگر تصمیم گرفته اید که بدن بهتری داشته باشید واحساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، در این مقاله از نیک اندام نکاتی ذکر شده است.

 1. تناسب اندام با ورزش روزانه

 حداقل روزانه یک ساعت ورزش کنید. لازم نیست یک برنامه ورزشی سخت و فشرده انجام دهید، بلکه باید در زندگی روزانه خود نوعی فعالیت بدنی متوسط داشته باشید. اگر می‌خواهید به سرعت کاهش وزن داشته باشید، تمرین را با شدت بیشتری انجام دهید. به عنوان مثال، یک ساعت با سرعت پیاده روی کنید. یا شما می‌توانید در طی آن ساعت فاصله های خاصی دویدن با سرعت را مشخص کرده و انجام دهید. مطمئن شوید که هنگام تمرین دچار درد شدید نمی‌شوید. فقط از تغذیه بعد از تمرین خود هم اطمینان حاصل کنید، تحقیق کنید و غذاهایی را با مقدار مناسب پروتئین بعد تمرین بخورید. پروتئین به بازسازی ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا میزان بافت چربی کمتر شود.

2. برای تناسب اندام غذا های مناسب بخورید

مهم نیست که شکمتان به شما بگوید به جای غذای سالم به دنبال شیرینی بروید، سعی کنید از خوردن شیرینی خودداری کنید. شکر و شیرینی‌ها به شما در داشتن تناسب اندام کمک نمی‌کند. حتی اگر فقط یک عدد شکلات باشد، در نهایت به اضافه وزن منتهی می‌شود. میوه و سبزیجات بهترین چیزهایی هستند که می‌توانید در هنگام رژیم غذایی بخورید. به عنوان مثال، سیب‌ها 3 تا 4 ساعت معده را پرنگه می دارد. سبزیجات سبز، مانند لوبیا سبز و کلم بروکلی، سیستم گوارش شما را تمیز و فعال نگه می‌دارند.
همچنین برای تناسب اندام، از گوشتهای بدون چربی مانند بوقلمون و مرغ استفاده کنید غذاهای دریایی مانند میگو و تیلاپیا نیز گزینه‌های بسیار خوبی هستند غذاها مملو از پروتئین‌ها و مواد مغذی سالم که به شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌های شما خوش فرم و آماده تمرین قرار گیرند. همچنین، حتماً بخشی از آنچه می‌خورید را به پروتئین اختصاص دهید. داشتن متابولیسم خوب ناشی از تقسیم وعده‌های غذایی است. سعی کنید به جای داشتن سه وعده غذایی بزرگ در طول روز، آن را به شش وعده کوچکتر تبدیل و برنامه ریزی کنید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند هنگام ورزش، تنفس راحت تری داشته باشید، به جای اینکه نفس کم بیاورید. این بدان دلیل است که در سیستم گوارشی خود مواد غذایی کمتری خواهید داشت، به این معنی که انرژی بیشتری برای ورزش شما استفاده می‌شود.
 
3. محاسبه کالری و غذای مصرفی روازنه

محاسبه کنید اینکه چه مقدار کالری در روز می‌خورید این موضوع در برنامه ریزی برای ورزش مفید است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا توده‌های بدنی بدنسازان اینقدر بزرگ هستند؟ این امر به این دلیل است که آنها وعده‌های غذایی خود را برنامه ریزی کرده و کالری (سالم) بیشتری را نسبت به یک فرد معمولی جذب می‌کنند. از طرف دیگر، کاهش وزن و مبارزه برای بدنی لاغر، ورزش بیشتری را نسبت به کالری که می‌خورید، دربر می‌گیرد.

4. مطمئن شوید که خوب می خوابید

اگرچه بیشتر ما در طول روز هشت ساعت کار می کنیم پس مهم است که خواب کافی برای شارژ مجدد باتری‌های بدن داشته باشیم. شش تا هشت ساعت خواب بدن شما را در تمام طول روز حفظ می‌کند، اما اگر در هر زمان احساس خستگی کردید بهتر است یک چرت کوتاه بزنید. فقط باید حدود نیم ساعت چرت بزنید. این کار باعث می‌شود تا بیشتر شب بیدار بمانید.

 5. با انگیزه ماندن

 یک کلید مهم برای تناسب اندام ، تعیین اهداف و حفظ ذهنیت مثبت است. اگر همچنان مثبت بمانید، می‌توانید تلاش کنید تا بدنتان را به شکلی که همیشه خواسته‌اید، بدست آورید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 30 مهر 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?